..::DEDO-Cykloturistika::..

Pre kondične dobre pripravených cyklistov sú zaujímavé trasy pre horské bicykle v Oravskej Magure a v Skorušinských vrchoch. Bicykel je vhodný aj pre návštevy turistických atrakcií v okolí Roháčov.

Kysucko-oravská cyklomagistrála: modrá, pre zdatných (dĺžka 43,5 km, prevýšenie 404/325 m). Trasa sa začína v Novej Bystrici pri križovatke ciest ku údolnej priehrade, cesta vedie smerom do Vychylovky, možnosť návštevy Múzea kysuckej dediny a previesť sa na úzkokoľajnej lesnej železničke. Ďalej cesta vedie do sedla Demänová, cez Oravskú Lesnú, Zákamenné, až do Lokce a odtiaľ do Námestova. Tam sú možnosti navštíviť expozíciu Oravskej galérie na Slanickom ostrove umenia, alebo vyviezť sa na vrch Magurka, kde od televíznej veže sú vynikajúce rozhľady na celú Oravu a Tatry.

Oravsko - liptovská cyklomagistrála: modrá, pre zdatných (dĺžka 62,5 km, prevýšenie 822/867 m). Začína sa v Námestove a vedie okolo Oravskej priehrady do Ústia nad Priehradou, cez vrch Havranová do trstenej, odtiaľ Liesku, Čimhovej a Vitanovej až do Oravíc, kde sa núka kúpanie v termálnej vode. Pokračujeme cez sedlo Borek do Habovky a cez Zuberec do sedla Pod Bielou skalou, ktoré oddeľuje Oravu od Liptova. Pokračujeme rovno asfaltovou cestou z ktorej sú vynikajúce rozhľady na Oravu a neskôr na Liptov, Nízke Tatry a Liptovskú Maru. Tá je cieľom tejto trasy.

Roháčskou dolinou: červená, pre náročných (dĺžka 27,5 km, prevýšenie 815/0). Trasa sa začína v Podbieli na križovatke s cestou do Roháčov. Prechádza obcami Oravský Biely Potok, Habovka, Zuberec, na poľane Brestová možnosť prehliadky Múzea oravskej dediny. Pokračujeme cez poľanu Zverovka, cez parkovisko v Roháčskej doline až ku Ťatliakovmu jazierku do samotného centra Roháčov. Možnosť veľmi peknej vychádzky ku Štyrom roháčskym plesám.